Skip to main content

HARI RAYA DENGAN SHAKLEE



Masih makan lemang dan rendang lagi ke tu?
Saya dari raya pertama sampai hari ini masih rancak makan juadah raya sebab ada saja jemputan pergi open house. Dalam office pula rakan sekerja rajin bawa kuih raya yang sedap sedap. Happening sangat lah Raya saya tahun ini.

Harini dah masuk 8 syawal kan, saya nak share sikit kisah Hari Raya dengan Shaklee !!
Shaklee tu siapa? 😆 eh!! Shaklee tu Supplemen kesihatan lah! musim perayaan wajib standby Shaklee tau! 

Waktu saya pergi beraya, hidangan juadah raya semuanya menyelerakan sampai nak tambah banyak kali sebab saya ni seorang yang suka makan 😆. Banyak lah saya dengar suara suara kata:- "makan tu beringat sikit nanti kena sembelit, berat badan naik, gula naik, gout muncul". Lepastu ramai ramai ketawa tengok pinggan sendiri buat tak tahu saja sebab raya kan setahun sekali mesti nak menikmati makanan raya. 

Tapi saya tak risau sangat sebab saya kan Hari Raya dengan shaklee!! Jom baca beberapa pilihan terbaik untuk anda cuba. 


🟢Herblax
Agen detox untuk badan kita. Saya panggil pil cuci kerak usus. Musim perayaan kalau dah makan banyak perut buncit dulu lepas tu susah membuang. Kalau disimpan nanti bertambah banyak toxin dan tak bagus untuk usus. Makan saja Herblax jadi lebih mudah nak membuang sekaligus membantu melegakan sembelit.


🟢Alfalfa Complex

Saya sebenarnya makan Alfalfa ni sebab ada masalah keputihan. Tak nak nanti masa perayaan rasa tidak selesa. Kalau konsisten makan memang berkesan. Saya sangat rekomen pada semua wanita! Alfalfa Shaklee ini ialah hasil ciptaan Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1950an. Alfalfa juga dikenali sebagai Raja Tumbuhan memang tak rugi ambil Alfalfa sebab banyak bonus extravaganza! 


🟢Lecithin

Agen pembakar lemak. Masa Raya saya tak sempat beli Lecithin sebab saya ingat stok saya masih ada lagi😆🥲 Fungsi Lecithin sebenarnya bakar lemak lemak degil di badan kita. Kalau musim perayaan kita makan tak ingat dunia kan, rancak berbual sampai tak sedar habis dah kuih raya 1 balang 😆. So kena telan Lecithin untuk mempercepatkan proses pemecahan lemak dan meningkatkan metabolisma badan. Yang bagusnya lecithin juga mencegah pengumpulan lemak pada dinding jantung, arteri (salur darah) dan otak.


Hari Raya dengan Shaklee ni bukan untuk slimming dan keputihan saja tau! Saya nak kongsi untuk kecantikkan lagi! 🌟 Best sangat bulan Ramadhan tahun ini sebab shaklee buat promosi set Rahmah!  Saya sangat happy sebab supplemen dalam set Rahmah ialah supplemen favorite saya! 1 Tong ESP dan 1 Botol Vita C Plus.


Semakin meningkat usia saya dapat rasa perubahan pada tekstur kulit. Kulit saya jadi agak kering, kusam dan lebih sensitif. Saya pula tak suka guna banyak skincare jadi saya pilih cara yang healthy. Saya amalkan  ESP Shaklee iaitu protein yang membantu proses penghasilan sel kulit yang sihat dengan lebih cepat. Saya juga amalkan Vitamin C Shaklee untuk meningkatkan pembentukan kolagen di bawah lapisan kulit. Kalau kulit sihat kita akan nampak berseri dan yakin berdepan orang ramai. 



Untuk slimming dan kecantikkan saya dah share tips! Ok ada 1 lagi yang special masa raya haritu, sempat saya berkongsi info tentang Basic H shaklee pada ahli keluarga dan kawan kawan. 

Masa perayaan mestilah nak bersihkan rumah kan?
Nak bersihkan barang dapur lagi. Shaklee ada satu produk yang boleh membantu semua kerja-kerja di rumah iaitu Basic H
Basic H Shaklee merupakan pencuci biodegradable dan tidak bertoksik yang dikeluarkan oleh Shaklee.
Yang ni pencuci Organik tau! dan selamat untuk seisi keluarga. Lepas tu sangat jimat kalau nak guna untuk cucian, hanya perlu setitik sahaja. 

Itulah dia kisah Raya saya bersama Shaklee tahun 2023 ini. Semoga bermanfaat untuk pembaca.

Terima Kasih melawat blog saya!

Shaklee ialah makanan kesihatan yang  SELAMAT, SEMULAJADI DAN TERBUKTI BERKESAN.

Jom sertai keluarga Shaklee kami hari ini!
*Pengguna & Pengedar Shaklee Labuan* 
LV Shaklee☘️
📱: 017-5607907
✍ pm fb: LV Anna

#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#Harirayadenganshaklee

Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Saya

Testimoni Shaklee Saya Saya Pandang Rendah Pada Shaklee!! Tak menarik langsung! Saya makan supplemen brand lain sebab nak kulit cantik saja tapi semuanya berubah bila umur saya semakin meningkat saya dah mula rasa badan saya selalu tak sihat.  Mudah diserang Demam & Batuk. Akhirnya Shaklee!🌱 mengubah diri saya! PERTEMUAN SAYA & SHAKLEE!! Kisah bermula semasa saya bekerja sebagai manager di salah sebuah syarikat penghantaran barang- shipment delivery cawangan Wilayah Persekutuan Labuan . Pengguna Shaklee mesti tahu kurier service yang mana satu sebab Shaklee hanya akan guna kurier service ini di seluruh Malaysia🤭 Setiap hari stok Shaklee ni akan sampai ke labuan banyak sangat tau! Mula mula nampak Box Shaklee saya tak hirau pun cuma masa itu saya ada juga bertanya senior worker. "Shaklee tu apa ?" nak buat apa banyak banyak" 😆😅 Diorang cuma jawab- vitamin. Then bila dah hari hari stok shaklee ini sampai, saya pun mula ada perasaan ingin tahu lepas tu skodeng s

Tenaga Untuk Bertindak - COQ TROL PLUS SHAKLEE

Cepat sangat masa berlalu!  Apa perkara yang paling anda rindu nak buat?  saya sangat rindukan diri saya yang aktif dan buat banyak aktiviti mencabar bersama rakan rakan. Nak buat semua ni kena ada masa, bajet dan paling penting badan yang sihat!  Sejak dah masuk umur 30-an, saya perasan saya mudah lesu. Tak bestlah macam tu kan, saya mahu rasa cergas dan bersemangat setiap hari! Tapi hakikatnya, stamina dan metabolisme orang yang berusia 30-an akan mulai menurun tu yang cepat betul lemau!  So untuk bina balik stamina badan, start bulan June haritu, saya rajinkan diri pergi jogging dan consume CoQ-Trol Plus Shaklee   Eh! dapat rasa kesan lain macam tau! Bertenaga!  Apakah CoQ-Trol Plus ini? :- CoQ-Trol Plus ialah makanan tambahan untuk bantu anda kekal aktif dan bertenaga. Coq ni kita boleh dapatkan daripada pemakanan cuma tak cukup kemungkinan sebabkan diet tidak seimbang, pendedahan radikal bebas atau pengambilan ubat ubatan. Carta di bawah ini ialah contoh ju

PERCUTIAN SHAKLEE

Berangan is free!! Masa kecil dulu saya berangan, bila sudah kerja saya mahu kumpul duit then pergi travel dengan kawan kawan. Negara pilihan ialah Korea sebab masa kecil minat dengan Oppa dan kimchi haha...  bila sudah kerja barulah sedar betapa susahnya mahu menabung bajet travel tu.  Eh!! tapikan angan-angan boleh direalisasikan menjadi kenyataan kalau berusaha dan bertindak! Pernah dengar tentang Percutian Shaklee ? Incentive Trips Shaklee  percutian yang ditanggung sepenuhnya oleh company shaklee. Bila saya tahu tentang shaklee trip ni memang rasa happy dan bersemangat untuk dapat tempat. Jom tengok tahun ini Shaklee ofer travel ke mana? 1. JEPUN Sebuah bandar yang menawan dan santai yang terkenal dengan makanan, keseronokan dan kehidupan malamnya - dengan beberapa sejarah dan budaya yang menarik. Di samping mempunyai banyak tempat membeli-belah tarikan moden, dan juga mempunyai sisi bersejarah. TAMAN NARA kawasan yang meliputi 660 h