Skip to main content

PETUA HILANGKAN JERAGAT

CEPAT HILANGKAN JERAGAT! 


    sumber gambar:- sinar harian

Pernah nampak tompok hitam di muka macam ni tak? ini ialah jeragat dan masalah jeragat boleh dikatakan terlalu biasa berlaku pada wanita. 

Jeragat berlaku bila kulit kita terlalu terdedah pada cahaya matahari maka terbentuk la tompok tompok hitam di permukaan kulit.

💢PUNCA JERAGAT💢

  • Terdedah pada matahari terik (langsung atau tak langsung)
  • Pengambilan ubat-ubatan (pil hormon, pil menopause)
  • Keturunan
  • Pengunaan alat kosmetik / rawatan kulit yang tidak sesuai dengan kulit
  • Jeragat selalunya terjadi pada wanita dengan tona kulit keperangan, sawo matang, kuning langsat adalah berisiko untuk mendapat jeragat dan jeragat akan nampak ketara pada mereka yang berumur 25-50 tahun.

Jeragat tidak merbahaya tetapi akan membuatkan kulit nampak kusam dan kotor. Ada yang boleh hilang dan ada juga yang susah untuk hilang. 

Kali ini saya mahu share kan beberapa petua untuk menghilangkan jeragat di wajah. 


💢PAKAI SUNSCREEN💢

Punca utama jeragat ialah disebabkan terdedah pada cahaya matahari so pakailah sunscreen/ sunblok untuk elakkan jeragat makin teruk. 


Sunscreen ni macam payung yang akan melindungi kulit muka dari kerosakan sinaran UV yang berbahaya. Selain itu dapat mengurangkan pelbagai risiko masalah kulit seperti sunburn, jeragat atau kanser kulit.

Kepada yang tengah mencari sunscreen yang berkesan membantu menghalang sinar UV saya rekomen cuba Produk ini:-


Sebaik-baiknya cari yang tidak mempunyai bahan kimia berbahaya untuk kulit yang lebih sihat dari dalam.


5 KELEBIHAN AGE DEFENSE MOISTURIZER SPF50 IALAH

  1. Merupakan Sunscreen fizikal yang bertindak dengan selamat dan tidak meninggalkan kesan putih pada wajah.
  2. Mempunyai SPF 50 dan Broad Spektrum yang melindungi kulit dari sinar UVA dan UVB .
  3. Tidak mempunyai oxybenzone dan bahan kimia yang merosakkan kulit.
  4. Mengandungi Vital Repair+® Complex yang menghalang kerosakan kulit akibat radikal bebas dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.
  5. Dilengkapi dengan Ekstrak Anggur Muscadine yang mampu membaiki kerosakan DNA sel yang disebabkan oleh sinar UV.


💢VITAMIN JERAGAT💢


🍓GLA Shaklee

Asalnya GLA Shaklee bertanggungjawab untuk masalah kulit kering dan membantu mestabilkan hormon tetapi dengam pengambilan yang konsisten dapat membantu meningkatkan kesihatan sel sel kulit dari dalam. 


🍊 Vitamin C Shaklee

Fungsi penting vitamin c dalam mengatasi jeragat ialah:

  • Mencerahkan tompok jeragat dengan cepat
  • Memulihkan sel kulit mati dengan aktif dan selamat
  • Menyekat bintik hitam baru dari tumbuh semula
  • Menghalang kulit mati kesan dari sinar UV
  • Menganjalkan kulit
  • Menghilangkan parut jerawat yang akan membentuk jeragat


🍇Vitamin E Shaklee

Pengambilan vitamin E mampu menghalang sel rosak sebanyak 57%.

Vitamin E akan meneutralkan kesan sinar UV yang merosakkan sel kulit.


🐟💦Kolagen Shaklee

Semakin umur meningkat kolagen dalam badan kita juga turut berkurangan. Apabila kolagen semakin berkurangan, Sel kulit akan hilang kekuatan dan menjadi mudah rosak. Di antara kesan kerosakan sel kulit adalah timbulnya jeragat dan pigmentasi. 

Kolagen shaklee memang terbaik untuk wanita yang inginkan kulit cantik dan hilangkan jeragat. 





💢PETUA SEMULAJADI💢

Selain daripada guna produk untuk sapu dan telan, anda bole juga cuba petua semulajadi yang mudah ini:- 

💥Lidah Buaya
Lendir lidah buaya (aloe vera) selain dapat menghilangkan jeragat, ia juga bagus untuk menghilangkan parut jerawat. Ambil daun lidah buaya, potong kepada beberapa kerat dan bahagian, kemudian kupas kulit luarnya, sapukan lendir lidah buaya pada bahagian muka yang terdapat jerawat. Lakukan aktiviti ini setiap hari dan kulit anda akan lebih segar dan kurang bintik jeragat.

💥Air Kelapa
Bersihkan muka. Kemudian cuci dengan air kelapa. Biarkan ia kering sendiri. Bilas dengan air bersih. Amalkan 3 kali seminggu. Asid yang terdapat dalam air kelapa sebenarnya bagus untuk merawat kulit wajah.

Saya harap Tips ini bermanfaat untuk anda!

Terima Kasih melawat blog saya!

Shaklee ialah makanan kesihatan yang  SELAMAT, SEMULAJADI DAN TERBUKTI BERKESAN.


Sertai keluarga Shaklee kami hari ini!

LV Shaklee☘️

✍ pm fb: LV Anna

Petua Hilangkan Jeragat

Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Saya

Testimoni Shaklee Saya Saya Pandang Rendah Pada Shaklee!! Tak menarik langsung! Saya makan supplemen brand lain sebab nak kulit cantik saja tapi semuanya berubah bila umur saya semakin meningkat saya dah mula rasa badan saya selalu tak sihat.  Mudah diserang Demam & Batuk. Akhirnya Shaklee!🌱 mengubah diri saya! PERTEMUAN SAYA & SHAKLEE!! Kisah bermula semasa saya bekerja sebagai manager di salah sebuah syarikat penghantaran barang- shipment delivery cawangan Wilayah Persekutuan Labuan . Pengguna Shaklee mesti tahu kurier service yang mana satu sebab Shaklee hanya akan guna kurier service ini di seluruh Malaysia🤭 Setiap hari stok Shaklee ni akan sampai ke labuan banyak sangat tau! Mula mula nampak Box Shaklee saya tak hirau pun cuma masa itu saya ada juga bertanya senior worker. "Shaklee tu apa ?" nak buat apa banyak banyak" 😆😅 Diorang cuma jawab- vitamin. Then bila dah hari hari stok shaklee ini sampai, saya pun mula ada perasaan ingin tahu lepas tu skodeng s

Tenaga Untuk Bertindak - COQ TROL PLUS SHAKLEE

Cepat sangat masa berlalu!  Apa perkara yang paling anda rindu nak buat?  saya sangat rindukan diri saya yang aktif dan buat banyak aktiviti mencabar bersama rakan rakan. Nak buat semua ni kena ada masa, bajet dan paling penting badan yang sihat!  Sejak dah masuk umur 30-an, saya perasan saya mudah lesu. Tak bestlah macam tu kan, saya mahu rasa cergas dan bersemangat setiap hari! Tapi hakikatnya, stamina dan metabolisme orang yang berusia 30-an akan mulai menurun tu yang cepat betul lemau!  So untuk bina balik stamina badan, start bulan June haritu, saya rajinkan diri pergi jogging dan consume CoQ-Trol Plus Shaklee   Eh! dapat rasa kesan lain macam tau! Bertenaga!  Apakah CoQ-Trol Plus ini? :- CoQ-Trol Plus ialah makanan tambahan untuk bantu anda kekal aktif dan bertenaga. Coq ni kita boleh dapatkan daripada pemakanan cuma tak cukup kemungkinan sebabkan diet tidak seimbang, pendedahan radikal bebas atau pengambilan ubat ubatan. Carta di bawah ini ialah contoh ju

PERCUTIAN SHAKLEE

Berangan is free!! Masa kecil dulu saya berangan, bila sudah kerja saya mahu kumpul duit then pergi travel dengan kawan kawan. Negara pilihan ialah Korea sebab masa kecil minat dengan Oppa dan kimchi haha...  bila sudah kerja barulah sedar betapa susahnya mahu menabung bajet travel tu.  Eh!! tapikan angan-angan boleh direalisasikan menjadi kenyataan kalau berusaha dan bertindak! Pernah dengar tentang Percutian Shaklee ? Incentive Trips Shaklee  percutian yang ditanggung sepenuhnya oleh company shaklee. Bila saya tahu tentang shaklee trip ni memang rasa happy dan bersemangat untuk dapat tempat. Jom tengok tahun ini Shaklee ofer travel ke mana? 1. JEPUN Sebuah bandar yang menawan dan santai yang terkenal dengan makanan, keseronokan dan kehidupan malamnya - dengan beberapa sejarah dan budaya yang menarik. Di samping mempunyai banyak tempat membeli-belah tarikan moden, dan juga mempunyai sisi bersejarah. TAMAN NARA kawasan yang meliputi 660 h