Skip to main content

TIPS TRAVEL KE PULAU LABUAN

Entry kali ini saya mahu share Tips Travel hujung minggu ke sebuah pulau yang mungkin kebanyakan orang masih belum tahu iaitu Pulau Labuan

Yang teringin datang jalan jalan ke sabah boleh singgah di pulau labuan kejap sebab Labuan antara lokasi percutian yang menyeronokkan bersama keluarga. 

KENAPA LABUAN?

✓Labuan diisytiharkan sebagai Wilayah Persekutuan dan juga Pulau Bebas Cukai.

✓ Pilihan terbaik untuk percutian hujung minggu, anda akan dapat menikmati pantai dan aktiviti menyelam.

✓Makanan laut dengan harga yang berpatutan. 

✓Labuan adalah tempat yang aman dan boleh meneroka pulau dengan menyewa kereta di sini. 

✓Perkhidmatan kereta Grab yang mudah dan murah sebab jarak perjalanan yang dekat.


MACAM MANA CARA UNTUK PERGI KE PULAU LABUAN?

Kalau dari KUL boleh lah naik kapal direct ke Labuan. Biasanya, penerbangan dari KUL ke Labuan dalam masa 2 jam 30 minit. Nanti rajin rajin cek tiket di airasia.com  sebab kalau beli awal kadang dapat harga murah. Oh ya, biasa kalau fly dari KUL ke LBU akan dapat GATE yg special iaitu gate K yang jauh sekali haha..so pastikan datang awal ke airport ye! nanti tertinggal. 

Untuk mereka yang datang dari Sarawak or Kota Kinabalu ada 3 pilihan boleh naik Flight, Ferry atau Boat! Tiket untuk pengangkutan air beli saja secara  online di web EasyBook 

PENGINAPAN
Ada banyak pilihan menarik tapi saya rekomen beberapa penginapan yang selesa, cantik dan  makanan pun sedap sini. Nanti boleh pilih dan bandingkan harga melalui Trivago 

⭐⭐⭐⭐⭐ 
⭐⭐⭐⭐⭐
⭐⭐⭐⭐⭐
⭐⭐⭐⭐⭐
⭐⭐⭐⭐⭐

BERCUTI HUJUNG MINGGU DI LABUAN! APA AKTIVITI YANG MENYERONOKKAN??

1. Bersiar siar di pulau yang berdekatan iaitu pulau rusukan dan pulau papan. Di pulau ini nanti boleh melakukan aktiviti air seperti diving dan snorkeling.
View pun cantik sini.
2. Melawat ke Taman Burung.
3. Melawat Taman Botanikal Labuan.
4. Muzium Marin Labuan.

5. Melawat Tempat Bersejarah:-

Muzium Chimney
Muzium Labuan
Memorial Park
Tapak Perang Dunia II
Dataran Labuan
6. Tempat Shopping ole ole sebelum balik.

Wajib singgah sebab ada banyak jenis coklat murah sini ⭐
Singgah pasar UTC boleh beli pelbagai makanan kering.Yang paling laku sini bilis mata biru dan keropok ikan masin.
Kesimpulannya, Labuan ni dekat saja! sesuai sangat untuk travel hujung minggu.  Banyak tempat menarik yang boleh dikunjungi. Dalam masa 1 hari saja boleh habiskan round 1 pulau. 

Ok sebelum saya akhiri entry ini, macam biasa saya mahu remind kepada semua kaki travel, memandangkan sekarang ni kita terdedah pada banyak kuman-kuman dari persekitaran bolehlah makan vitamin shaklee sebagai usaha pencegahan dan memantapkan imuniti badan kita, mana tau masa travel tu kita jumpa orang yang ada penyakit berjangkit. 

Ini ialah Vitamin yang sesuai untuk bawa travel:-

Immune Booster Vitamin C- dalam bentuk kapsul
Immune Booster Nutriferon- serbuk untuk yang sukar telan kapsul.
Kalsium
Vitamin untuk Tenaga

Semoga perkongsian saya bermanfaat untuk anda!
Terima Kasih melawat blog saya!

Ada nak kongsi atau katakan kepada saya?
Sila komen atau hubungi saya.
love to hear some feedback from you.

Cik.LV (Shaklee Agent Labuan since 2020)
📱: 017-5607907
✍ pm fb: LV Anna
#NextLevelBlogging #Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023

Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Saya

Testimoni Shaklee Saya Saya Pandang Rendah Pada Shaklee!! Tak menarik langsung! Saya makan supplemen brand lain sebab nak kulit cantik saja tapi semuanya berubah bila umur saya semakin meningkat saya dah mula rasa badan saya selalu tak sihat.  Mudah diserang Demam & Batuk. Akhirnya Shaklee!🌱 mengubah diri saya! PERTEMUAN SAYA & SHAKLEE!! Kisah bermula semasa saya bekerja sebagai manager di salah sebuah syarikat penghantaran barang- shipment delivery cawangan Wilayah Persekutuan Labuan . Pengguna Shaklee mesti tahu kurier service yang mana satu sebab Shaklee hanya akan guna kurier service ini di seluruh Malaysia🤭 Setiap hari stok Shaklee ni akan sampai ke labuan banyak sangat tau! Mula mula nampak Box Shaklee saya tak hirau pun cuma masa itu saya ada juga bertanya senior worker. "Shaklee tu apa ?" nak buat apa banyak banyak" 😆😅 Diorang cuma jawab- vitamin. Then bila dah hari hari stok shaklee ini sampai, saya pun mula ada perasaan ingin tahu lepas tu skodeng s

Tenaga Untuk Bertindak - COQ TROL PLUS SHAKLEE

Cepat sangat masa berlalu!  Apa perkara yang paling anda rindu nak buat?  saya sangat rindukan diri saya yang aktif dan buat banyak aktiviti mencabar bersama rakan rakan. Nak buat semua ni kena ada masa, bajet dan paling penting badan yang sihat!  Sejak dah masuk umur 30-an, saya perasan saya mudah lesu. Tak bestlah macam tu kan, saya mahu rasa cergas dan bersemangat setiap hari! Tapi hakikatnya, stamina dan metabolisme orang yang berusia 30-an akan mulai menurun tu yang cepat betul lemau!  So untuk bina balik stamina badan, start bulan June haritu, saya rajinkan diri pergi jogging dan consume CoQ-Trol Plus Shaklee   Eh! dapat rasa kesan lain macam tau! Bertenaga!  Apakah CoQ-Trol Plus ini? :- CoQ-Trol Plus ialah makanan tambahan untuk bantu anda kekal aktif dan bertenaga. Coq ni kita boleh dapatkan daripada pemakanan cuma tak cukup kemungkinan sebabkan diet tidak seimbang, pendedahan radikal bebas atau pengambilan ubat ubatan. Carta di bawah ini ialah contoh ju

PERCUTIAN SHAKLEE

Berangan is free!! Masa kecil dulu saya berangan, bila sudah kerja saya mahu kumpul duit then pergi travel dengan kawan kawan. Negara pilihan ialah Korea sebab masa kecil minat dengan Oppa dan kimchi haha...  bila sudah kerja barulah sedar betapa susahnya mahu menabung bajet travel tu.  Eh!! tapikan angan-angan boleh direalisasikan menjadi kenyataan kalau berusaha dan bertindak! Pernah dengar tentang Percutian Shaklee ? Incentive Trips Shaklee  percutian yang ditanggung sepenuhnya oleh company shaklee. Bila saya tahu tentang shaklee trip ni memang rasa happy dan bersemangat untuk dapat tempat. Jom tengok tahun ini Shaklee ofer travel ke mana? 1. JEPUN Sebuah bandar yang menawan dan santai yang terkenal dengan makanan, keseronokan dan kehidupan malamnya - dengan beberapa sejarah dan budaya yang menarik. Di samping mempunyai banyak tempat membeli-belah tarikan moden, dan juga mempunyai sisi bersejarah. TAMAN NARA kawasan yang meliputi 660 h