Skip to main content

KATA KATA MOTIVASI UNTUKMU

Kata Kata Motivasi

  

Awak tengah down ke tuu? 

Sabar!!

Dalam hidup ini kadang kita akan rasa penat, kecewa, stress. Pelbagai perkara mungkin berlaku tanpa kita mahukan. Hidup memang tidak selamanya menyenangkan, setiap orang tidak dapat menghindar dari cobaan atau ujian hidup.

Ada kalanya saya sendiri hampir putus asa dan hilang semangat untuk meneruskan perjuangan untuk terus berjaya dalam hidup. 

Tapi kita perlu tetap kuat untuk bangkit!!


Kata Kata Motivasi Yang Anda Boleh Baca Untuk Bangkitkan Semangat:-

Gambar ni masa saya pertama kali naik Gunung kinabalu. Kawan kawan kata nak naik gunung kena ada training dulu kalau tak nanti susah nak mendaki. Saya start risau sebab saya tak ada training langsung. Nampak tak saya terduduk di batu tu sebab penat, sejuk sakit kaki. Gunung Kinabalu tinggi tau!

1. Jangan Putus Asa.

Tidak kiralah apa jua usia, hidup kita ni berbeza dan ujian kita pun tidak sama. Janganlah mudah menyerah kalau masih mampu berusaha lagi. Ingat masih banyak orang-orang di luar sana yang memiliki masalah lebih berat dari kita namun tidak pernah menyerah untuk menghadapinya. 

Sentiasa ingatkan diri kita, tidak semua benda yang kita inginkan dalam hidup ini kita akan terus dapat. Apa yang kita mahu capai kadang kala memerlukan masa dan juga usaha. 


2. Sentiasa Bersangka Baik.

Bersangka baik adalah sentiasa berfikiran positif.
Cabaran pastinya tetap menanti dalam setiap bidang yang kita ceburi. Mindset kena jaga jangan jadi tukang tilik. 

Contoh:- 
Masa mula mula saya join bisnes partime Shaklee, saya ada perasaan takut untuk promote makanan kesihatan Shaklee sebab saya fikir adakah orang nak beli,?  tapi sebenarnya itu hanya fikiran diri saya sendiri. Bila saya sudah mula buat dan sharing, ramai rakan yang support saya. 
Ada juga orang yang saya tak kenal sekarang jadi bisnes partner saya. 

3. Kuasa Doa.

Berdoalah dan Tuhan akan menjawab permintaan kita. Doa ialah permohonan dan pengharapan agar hidup lebih berkat dan berjaya.

Pada pendapat saya, dalam segala aktiviti kita sehari-hari, akan terasa mudah jika kita selalu melibatkan Tuhan dalam usaha yang dilakukan. Rezeki kita berlainan, jadi kena berdoa yang baik baik dan percaya pada aturannya. 


4. Bersyukur.

Jangan lupa bersyukur dalam kehidupan. Bila kita bersyukur kita akan rasa lebih damai walaupun banyak masalah. Belajar bersyukur tak semestinya dengan hal yang besar tapi juga dengan hal hal yang kecil biasa dan sederhana.

Lihatlah perjalanan pendapatan bisnes partime Shaklee saya from zero to hero sampai sekarang saya tetap bersyukur dengan apa yang saya dapat. 

Starting!

UP!

UP!!!!

UP!!!!!!! 

 

5. "Yakin dan Percaya, Maka Semua akan Menjadi Kenyataan"

Setiap orang ada potensi dan kemampuan yang tersendiri. Kita kena percaya pada diri yang kita boleh buat!

Sambung kisah saya mendaki gunung, waktu ni saya memang sudah tak larat! sikit lagi nak sampai puncak tapi saya terduduk dan start fikir kenapa saya nak naik gunung kinabalu yang tinggi dan sukar ni? 

Then apa yang buat saya bangkit dan terus mendaki? 

Abang saya kata pada saya, "Habiskan apa yang kau sudah mulakan" Percaya pada diri kau boleh buat! Sudah separuh jalan rugi kalau berhenti!

Bukan senang nak buat tapi saya dengar nasihat. Kalau orang lain boleh yakin dengan apa yang kita mampu buat kenapa pula kita tak yakin dengan diri sendiri. 

YES!!!! akhirnya, saya berjaya sampai puncak!! Saya happy! Saya terharu! hilang semua rasa penat lelah dan negative aura! 

Kalau kita fikir kita boleh! kita memang boleh buat!


Semoga perkongsian kata-kata semangat dan motivasi yang saya kongsikan dapat bantu anda semua untuk terus bermotivasi.

Teruslah Berjuang dan Berusaha Dalam Hidup!


Terima Kasih melawat blog saya!


*Pengguna & Pengedar Shaklee Labuan* 

🏢 shaklee labuan LV Ujana

✍ Jom kita jadi kawan - fb: LV Anna

#megablogshaklee

#nextlevelblogging

#shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#shakleelabuan

#shakleesabah




Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Saya

Testimoni Shaklee Saya Saya Pandang Rendah Pada Shaklee!! Tak menarik langsung! Saya makan supplemen brand lain sebab nak kulit cantik saja tapi semuanya berubah bila umur saya semakin meningkat saya dah mula rasa badan saya selalu tak sihat.  Mudah diserang Demam & Batuk. Akhirnya Shaklee!🌱 mengubah diri saya! PERTEMUAN SAYA & SHAKLEE!! Kisah bermula semasa saya bekerja sebagai manager di salah sebuah syarikat penghantaran barang- shipment delivery cawangan Wilayah Persekutuan Labuan . Pengguna Shaklee mesti tahu kurier service yang mana satu sebab Shaklee hanya akan guna kurier service ini di seluruh Malaysia🤭 Setiap hari stok Shaklee ni akan sampai ke labuan banyak sangat tau! Mula mula nampak Box Shaklee saya tak hirau pun cuma masa itu saya ada juga bertanya senior worker. "Shaklee tu apa ?" nak buat apa banyak banyak" 😆😅 Diorang cuma jawab- vitamin. Then bila dah hari hari stok shaklee ini sampai, saya pun mula ada perasaan ingin tahu lepas tu skodeng s

Tenaga Untuk Bertindak - COQ TROL PLUS SHAKLEE

Cepat sangat masa berlalu!  Apa perkara yang paling anda rindu nak buat?  saya sangat rindukan diri saya yang aktif dan buat banyak aktiviti mencabar bersama rakan rakan. Nak buat semua ni kena ada masa, bajet dan paling penting badan yang sihat!  Sejak dah masuk umur 30-an, saya perasan saya mudah lesu. Tak bestlah macam tu kan, saya mahu rasa cergas dan bersemangat setiap hari! Tapi hakikatnya, stamina dan metabolisme orang yang berusia 30-an akan mulai menurun tu yang cepat betul lemau!  So untuk bina balik stamina badan, start bulan June haritu, saya rajinkan diri pergi jogging dan consume CoQ-Trol Plus Shaklee   Eh! dapat rasa kesan lain macam tau! Bertenaga!  Apakah CoQ-Trol Plus ini? :- CoQ-Trol Plus ialah makanan tambahan untuk bantu anda kekal aktif dan bertenaga. Coq ni kita boleh dapatkan daripada pemakanan cuma tak cukup kemungkinan sebabkan diet tidak seimbang, pendedahan radikal bebas atau pengambilan ubat ubatan. Carta di bawah ini ialah contoh ju

PERCUTIAN SHAKLEE

Berangan is free!! Masa kecil dulu saya berangan, bila sudah kerja saya mahu kumpul duit then pergi travel dengan kawan kawan. Negara pilihan ialah Korea sebab masa kecil minat dengan Oppa dan kimchi haha...  bila sudah kerja barulah sedar betapa susahnya mahu menabung bajet travel tu.  Eh!! tapikan angan-angan boleh direalisasikan menjadi kenyataan kalau berusaha dan bertindak! Pernah dengar tentang Percutian Shaklee ? Incentive Trips Shaklee  percutian yang ditanggung sepenuhnya oleh company shaklee. Bila saya tahu tentang shaklee trip ni memang rasa happy dan bersemangat untuk dapat tempat. Jom tengok tahun ini Shaklee ofer travel ke mana? 1. JEPUN Sebuah bandar yang menawan dan santai yang terkenal dengan makanan, keseronokan dan kehidupan malamnya - dengan beberapa sejarah dan budaya yang menarik. Di samping mempunyai banyak tempat membeli-belah tarikan moden, dan juga mempunyai sisi bersejarah. TAMAN NARA kawasan yang meliputi 660 h