Skip to main content

TIPS BISNES ONLINE

Tips Bisnes Online

PERLU TAHU :-

TIPS BISNES ONLINE

Tujuan saya kongsi tips ini adalah untuk membantu anda dapat idea dan berjaya dalam bisnes online! Tak kisah lah apa jenis bisnes yang anda jalankan, semoga sharing ini bermanfaat.

Apa itu Bisnes Online?:-

Perniagaan Online yang dijalankan secara atas talian atau internet. 

Contoh:-

🎏Seorang pembeli membuat pesanan untuk sesuatu barang melalui laman web atau online store yang disediakan oleh penjual tersebut.

 🎏Pembeli itu juga akan membuat bayaran secara online Seterusnya penjual akan menghantar barang tersebut ke alamat pembeli melalui pos atau secara terus. 

🎏Pembeli tersebut sudah pun membeli barang yang diperlukan tanpa perlu membazirkan masa pergi beli kat kedai atau pasaraya. 



Online bisnes memang popular sebab amat mudah. Macam diri saya sendiri pun aktif menjalankan bisnes online secara partime di rumah (Shaklee Labuan )😬🌟 Bolehlah dapat pendapatan sampingan untuk menampung kos perbelanjaan yang kini sedang meningkat.

Ini facebook saya, nanti boleh add😬🌺
dan saya memang guna fb untuk jalankan bisnes online saya.

Susah ke buat Bisnes Online?:-

Susah kalau kita malas 😆 nak berjaya memang ada cabaran dan segala ups & downnya ye!

Bila buat bisnes online kena buat betul betul. Saya dulu pun dari zero jugak! banyak tips yang saya belajar untuk berjaya dalam bisnes online shaklee saya.

Terdapat beberapa perkara yang anda perlu lakukan sebelum anda mulakan bisnes anda. Berikut merupakan cara memulakan perniagaan online anda:

 

#1 Mindset kena Positive Everyday! 

Bila kita belum berjaya buat sales kita mulalah sedih dan gelabah dengan masalah sampai overthinking.
Kadang customer belum terbuka hati mahu beli produk kita mungkin mereka perlukan masa dan yakin. 

Kita kena belajar untuk fikir positif, "kalau customer tak beli hari ini mungkin dia akan beli esok, lusa atau bulan depan. Kita teruskan saja berkongsi manfaat produk kita. Overthinking boleh mengganggu kesihatan mental dan fizikal jadi
daripada overthinking, lebih baik gunakan tenaga dan fikiran untuk cari solusi terbaik. 


#2 Elakkan kerja bertangguh, Cepat Bertindak!

Tunggulah esok, lusa, tulat…”. Kalau asyik tunda-tunda nak tunggu masa yang sesuai, sampai bila pun tak sudah.

Dalam bisnes, siapa cepat dia dapat. So kalau anda nak teruskan bisnes, anda kena cepat bertindak bila dah nampak sales makin turun dan bisnes makin slow



#3 Elakkan terlalu bergantung pada orang lain 

Peniaga Bisnes Online kena ada sifat proaktif dan pantas bertindak. Kalau jenis suka tunggu arahan orang untuk bagi pendapat, nak kena ‘ketuk’ dulu baru rasa motivated, dan takut nak keluar dari zon selesa; sampai bila-bila pun tak akan maju.


Jadi pastikan anda sejenis yang cepat cari jalan penyelesaian, dan minta nasihat daripada orang yang pakar sebelum buat keputusan yang anda sendiri rasa terbaik untuk bisnes. Contoh saya dalam bisnes shaklee, saya akan berhubung dengan group atau upline saya untuk bertanyakan pendapat.


#4 Pilih Nama Bisnes Anda!

Nama bisnes anda akan memainkan peranan yang penting. Jika anda menggunakan nama yang menarik dan senang diingat, ia boleh menarik ramai pelanggan kepada anda.


#5 Pilih Platform Perniagaan

Platform seperti media sosial adalah sangat bagus kerana ia percuma dan juga mempunyai ramai pengguna. Selain itu, memudahkan kerja anda untuk cari pelanggan.

Terdapat pelbagai cara untuk anda berniaga online. Adalah lebih elok untuk anda fokus kepada satu platform supaya lebih senang. 


Platform Media Sosial Yang Popular:-

Youtube

Youtube memang platform yang paling banyak digunakan untuk konten seperti review produk, iklan, mini series kerap dimanfaatkan oleh brand untuk memperkenalkan produk.

Facebook

Media sosial yang sempat menjadi platform paling populer di dunia sejak 2004. Facebook dimanfaatkan oleh pengguna untuk meningkatkan brand awareness, seperti fanpage dan paid ads. 

Instagram

Instagram dikatakan sebagai platform utama yang digunakan untuk membangun brand awareness. 

Rasanya semua orang ada IG  dah boleh sharing foto-foto produk  atau me-repost konten untuk Interaksi antara brand dan pelanggan.  customer pun boleh membuat pembelian langsung melalui IG.


Kita boleh capai kejayaan jika berilmu dan berusaha! 

Tak semua orang mampu ada bisnes sendiri. Hanya mereka yang kental mental saja yang boleh bertahan lama dan rajin berusaha sambil menimba ilmu baru agar tak ketinggalan.



Terima Kasih melawat blog saya!

Sertai keluarga Shaklee kami hari ini!

*Pengguna & Pengedar Shaklee Labuan* 

Shaklee Labuan LV ☘️

shaklee labuan LV financial park

✍ pm fb: LV Anna

#megablogshaklee

#nextlevelblogging

#shakleetriumph202

#shakleethrive2023

#shakleelabuan

#shakleesabah

Comments

Popular posts from this blog

Tenaga Untuk Bertindak - COQ TROL PLUS SHAKLEE

Cepat sangat masa berlalu!  Apa perkara yang paling anda rindu nak buat?  saya sangat rindukan diri saya yang aktif dan buat banyak aktiviti mencabar bersama rakan rakan. Nak buat semua ni kena ada masa, bajet dan paling penting badan yang sihat!  Sejak dah masuk umur 30-an, saya perasan saya mudah lesu. Tak bestlah macam tu kan, saya mahu rasa cergas dan bersemangat setiap hari! Tapi hakikatnya, stamina dan metabolisme orang yang berusia 30-an akan mulai menurun tu yang cepat betul lemau!  So untuk bina balik stamina badan, start bulan June haritu, saya rajinkan diri pergi jogging dan consume CoQ-Trol Plus Shaklee   Eh! dapat rasa kesan lain macam tau! Bertenaga!  Apakah CoQ-Trol Plus ini? :- CoQ-Trol Plus ialah makanan tambahan untuk bantu anda kekal aktif dan bertenaga. Coq ni kita boleh dapatkan daripada pemakanan cuma tak cukup kemungkinan sebabkan diet tidak seimbang, pendedahan radikal bebas atau pengambilan ubat ubatan. Carta di bawah ini ialah contoh ju

SET KURUS SHAKLEE

SET KURUS SHAKLEE SAYA MAHU KURUS!!  Ini lah azam setiap tahun yang mahu dicapai. Menguruskan badan, bukanlah sesuatu yang mudah sebab memerlukan keazaman dan kehendak yang tinggi untuk diri sendiri kekal bersemangat dalam penjadualan pemakanan harian kepada habit yang sihat. Mahu kurus secara sihat kena cuba 3 perkara ini, iaitu kehidupan yang sihat, senaman berkala dan pengambilan supplemen secara bijak.  Entry kali ini, Saya mahu share supplemen Shaklee yang boleh bantu kita untuk kurus. Kalau makan dengan cara yang betul dan konsisten pasti boleh bantu hilangkan berat badan dalam masa 3 bulan! Jemput baca jenis supplemen Shaklee di bawah ini dan bolehlah buat Keputusan mahu cuba yang mana 1. Set Kurus Shaklee ini amatlah special kerana produk yang ada dalam set ini merupakan produk terbaik untuk membantu turunkan berat badan dengan sihat dan selamat.  Yang paling penting, Shaklee ialah supplemen tanpa bahan kimia dan selamat di gunakan. Diantaranya produk yang terkandun

SET MENGANDUNG SHAKLEE

SET MENGANDUNG SHAKLEE Nak menempuh waktu kehamilan kadang kadang menguji mental dan fizikal.  Bagaimanakah Wanita mengandung dapat memberikan nutrisi pada tubuh dan bayi di dalam kandungan?  ada kes di mana wanita mengandung merasa loya dan tidak berselera setiap kali nampak makanan sampai rasa tak bertenaga.  VITAMIN SHAKLEE UNTUK WANITA MENGANDUNG DI MALAYSIA 2023! ✅ ENERGIZING SOY PROTEIN Kepada bakal ibu yang hilang selera makan sewaktu hamil bolehlah cuba minum ESP supaya dapat khasiat yang cukup.  Cara untuk minum pun senang just shake dalam botol dengan air suam atau sejuk dah siap! Ada 5 sebab kenapa  ibu mengandung sesuai minum ESP;- ♥️Membantu mengatasi masalah gastrik. Bagi bakal ibu yang mempunyai masalah gastrik, ESP bantu beri rasa kenyang yang lebih lama dan seterusnya bantu kurangkan risiko gastrik. ♥️Membantu mengurangkan risiko osteoporosis iaitu tulang rapuh. ESP tinggi dengan sumber kalsium yang bantu menguatkan otot dan tulang. ♥️Membantu b